Habeas Corpus

Az utolsó nagyobb interactive fiction verseny a tavalyi évben, ha jól emlékszem a Sub-Q Jam volt, annak is az Environment alcímet kapó fejezete, ami a környezetről szól. A versenyen voltak jó klímavédelmi megmozdulások is, de játéktechnikai okok miatt mégis a Habeas Corpus-t választottam erről a versenyről. Maga a kifejezés valami olyasmit jelent egy XVII. századbeli sztori alapján, hogy akit megvádoltak valamivel, bármely bíró mag elé rendelheti, hogy tisztázhassa magát a vádak alól, és utána szabadon kell bocsátani, ha nem bűnös. Vagy valami ilyesmi. Az a lényege, hogy „hogy törvényes vád, illetve bírósági határozat hiányában csak rövid időre lehessen a személyt szabadságától megfosztani” (Wikipédia) Mindegy, a játék cselekménye a következő: egy vándorló erőd foglyai vagyunk, és mi magunk is vándorlunk a vándorló erődben (ami valami égi szerkezet lehet), és a szabadulásunk útját keressük. Inkább a felfedezős játékok hangulatát idézi, konkrét cselekvési lehetőségünk nem sok van (de van), a grafika és a zene érzésem szerint nagyszerű összhangot alkot. A történet maga valószínűleg azért lett ilyen szűkre szabott, mert 1000 szóban volt meghatározva a versenyre leadott játékok szavainak a limitje. Bár, talán még ezt sem használta ki. Mindenesetre én még maradtam volna a játék által felvázolt világban, amikor hajnalban játszottam vele. Egy bemutató, kezdő szintű játéknak épp megfelel, bár maga a kivitelezés profi.

https://grimoirtua.itch.io/corpus

0 0 votes
Article Rating
Subscribe
Visszajelzés
guest

0 hozzászólás
Inline Feedbacks
View all comments