Szerkesztési elvek – 2020

Mint tudjuk, az interactivefiction.hu számtalan újjászületésen ment át, és maga a csoda, hogy egyáltalán még üzemel eredeti formájában. Ez többnyire azért volt, mert side projektként indult, és mindig erre maradt a legkevesebb időm, és mindenféle kataklizmák történtek vele, mint például az időleges lekapcsolás(ok).

Ez lehet, hogy mostanában meg fog változni. A fő projektjeim, mondjuk úgy, hogy lejjebb rangsorolódtak, tehát nem ez értékelődött fel. A legújabb rendbehozatal folyamán el kellett búcsúznunk pár címtől, mert már nem éltek a linkek, vagy mert behoztam néhány szerkesztői elvet. Például azoktól a borzasztó sallangos ismertetőktől igyekeztem megszabadulni, amik azt suggallták, hogy az interactive fiction irodalom, és én pedig újságíró vagyok. Bár, ahogy vesszük, talán van némi igazság ezekben is, tekintve, hogy 3-ad éves lettem időközben komm-médián, és lehet, hogy ragadt rám valami ezen a helyen is. De az is igaz, hogy nehéz megváltoztatni az ember stílusát, bármiről is legyen szó, de talán sikerül normalizálnom magam egyre jobban. Na, ezekről ennyit.

Akkor essen szó a beharangozott „Szerkesztési elvekről”, amiket érvényesítettem:

  • A szexuális irányába elmenő tartalmakat, szerintem sikerült kizárnom. Én amúgy nem lennék semmi jónak az elrontója, de amikor 1-2 bejegyzés miatt a Google már szinte pornóoldalnak kijáró minősítést ad az egész oldalnak, az már egy kicsit erős túlzás, és senkinek sem jó.
  • A túlságosan durva, véres, undorító vagy nagyon nyomasztó tartalmakat is töröltem, erre ugyan nem kért meg senki. Talán túl szigorúan veszem ezt a „jóízlés” dolgot, de én egyszerűen így láttam jónak, és kész, minden további magyarázkodás helyett. Egyébként ez se sok játékot érintett, és egyik se volt nagy durranás.
  • Szintén kiestek a rostán azok a játékok, amikben nincsen semmi „játékszerű”, nincsen akadály, feladat, amit el kel végezni, lineáris, végtelen kattingatás az egész, vagy más egyéb probléma miatt nem tekinthetők játéknak. Nagy meglepetésemre, itt se kellett sokat gondolkozni, eleve úgy voltak összeválogatva a programok, hogy azért legyen bennük játékélmény, „játékszerűség”.
  • Nem minden alkotás állta ki az idő próbáját sem. Volt, hogy eltüntek linkek, vagy az író visszavonta a netről a munkáját. Saját tárhelyre venni őket, vagy túlságosan utánajárni ezeknek nem volt már kedvem. A Philome.la oldal is kb. a megszűnés szélén áll, amennyiben nem hostol már új játékokat, szóval ezeket is kivettem, azért itt volt, amit sajnáltam, hogy kiesik. Nézzük a dolog jó oldalát: legalább minden link működik.
  • Ja, még az sem árt, ha nyomokban van valami közük az interactive fictionhoz. Másik kritérium, hogy ingyenesek legyenek. Valami az árral való variálás és egyebek miatt esett ki, egyelőre alapelv, hogy itt minden játék ingyenes legyen. Ez úgy tud megvalósulni mostanában leginkább, hogy a különböző Jam-ekről, versenyekről szedem őket, amik felfoghatók többé-kevésbé az egész éves termésnek.
Kiemelt események: Sping Thing Festival (április-május), IFComp (október-november), EctoComp (október-november). A sorból kiesett a november-decemberi AsylumJam, helyette bejött, remélhetőleg tartósan, a nyárra időzített InkJam. Így nagyjából biztosított is lenne a játékok egyenletes elosztása az év minden szakaszában. Ha tud még valaki valamiről, kérem, ne tartsa magában! Ennyike. Kellemes időtöltést az oldalon!