A hírek szerint kisebb vitát generált a játék, hogy Nick Monfort, a szerzője, a neves interactive fiction elméleti szerző és professzor trollkodni akart-e a játékkal vagy sem. Ráérő perceinkben mi is elgondolkodhatunk ezen. De a jelek szerint komolyan gondolta: írógéppel írt bevezetőt és tanácsokat is írt a játékhoz. Az még elképzelhető lenne, hogy 12 soros BASIC programjába belesűrítette minden tudását, és tapasztalatát, ha nem tudnánk, hogy az RND parancs erős használatba van véve a programban, ami a véletlenszám-generátor gyakori munkájára utal. Inkább vagyunk a fantáziánkra utalva a soronként ismétlődő, eldöntendő (Y/N) kérdések előtt, azt illetően, hogy valójában mi történik, minthogy ténylegesen történne is valami. A lelki szemeink előtt kirajzolódhat utazásunk története, ami véletlenszerűen generált, viszont az istenek kezében vagyunk, mivel a válaszaink eredményét csak a sors és a vak szerencse befolyásolja. Ráadásul egy blogon előkerült a téma, hogy hibát találtak az egyik sorban, és élénk párbeszéd alakult ki ennek kapcsán a szerző és a blogger között, amiben igyekeztek kerülni a témát, hogy mennyire gondolta komolyan a programot a professzor úr. Én nem teljesen vágom a BASIC kódot (még ezt a 12 sort sem), viszont azt világosan látom, hogy valamivel több implementálás csak segített volna a játékon. Így viszont elmegy minimál kategóriában.
https://ahopeful.wordpress.com/2020/10/04/ifcomp-2020-amazing-quest-nick-montfort-c64-basic/