I.A.G. Alpha

A I. A. G. Alpha egy poszt-szovjet kísérleti bázison játszódik, sokáig nem volt hozzá bizalmam a kissé nyomasztó,  ám mégis kellőképpen igénytelen címképernyő miatt, de aztán “Miért ne?”, tettem fel magamnak a kérdést, és jól tettem (fel). A játék eredeti sztorija szerint valami drogot kísérletezünk ki, amit aztán az ellenlábasunk fel akar használni, és ezt az ügyet valahogy rendezni kellene (gondolom). A játékot többször megszakítja az írója kommentárja, miszerint a játék befejezetlen, és ezért sűrűn mentegetőzik is. És valóban: a helyszínek között egyre több a hiányos leírás, egy olyan játékban járunk, ami csak félig van implementáéva, és látszólag bugos is. Aztán a játék egy bizonyos pontján megkapunk egy DEBUGGER nevű feature-t, amivel magunknak kell kijavítani a játékot magunk előtt egy Turbo Pascal-szerű programnyelves környezetet imitáló kezelőfelületen. Igazából ez sem igaz, mert csak a tereptárgyak elnevezéseit variálhatjuk, és így az a látszat keltődik, hogy mi javítjuk meg a programot, holott nyilván ez a szerző eredeti szándéka, hogy egy kicsit programozzunk is bónusz tevékenységként. Eleinte azt gondoltam, hogy az eredeti, kész játékot jobban szerettem volna végigjátszani (lehet, hogy még mindig azt gondolom?). Ez nekem így egy kicsit túl posztmodernnek tűnt, és mivel szorított az idő, a végefelé már rövidre zártam azzal, hogy belenéztem a végigjátszásba is. Persze, az igazi kihívás az lett volna, ha anélkül csinálom végig, de akkor 2 napi hidegélelem tényleg befigyelt volna, mivel a programozói skillem alacsonyabb, mint a kalandjátékosi rutinom angol nyelven (igaz, az sem túl magas). Szóval ettől egy kicsit posztmodern lett a játék, nem is hiszem, hogy műfajt teremt ez a fajta megoldás, egyszer elment egynek. Ja, a programnak 2 befejezése van, és addig nem vittük végig, amíg nem látjuk a végefőcímet… és a tavalyi IFComp-on 18. lett…

Értékelés: 9 poszt-szovjet kísérleti bázis a 10-ből

https://ifdb.tads.org/viewgame?id=erj212utudi2kltv

0 0 votes
Article Rating
Subscribe
Visszajelzés
guest

0 hozzászólás
Inline Feedbacks
View all comments