The Empty Chamber

Eléggé ritkán szokott előfordulni, hogy végigjátszom valami Inform játékot, most ez is megtörtént. A háttértörténet szerint egy gyilkosságot kell kinyomozni, ami valahol Canning Townban, Essexben történik, a Rathbone Street 33-ban. A lakást (vagy inkább szobát) egy Mrs. Bradfield nevű öszvegyasszony adta ki Frederick Hackett nevű bérlőjének, aki egy helyi zenekarban játszott, mint a “cor anglais” nevű fúvós hangszer zenésze (amely körülménynek a továbbiakra nézve nem sok jelentőssége lesz, a látszat ellenére). Egy szerdai napon a főbérlő, Mrs Bradfield holtan találja Fredet a szobában, és azonnal a rendőrség segítségét kéri. Egy Land nevű nyomozó vizsgálódik az ügyben, és minket (Celia Swift) kértek fel mellé valamiféle, a nyomozást előremozdító tanácsadó szakemberként. Land mint egy különleges géniuszról hallott rólunk emlegetni dolgokat, kíváncsian várja, hogy mire jutunk, a maga részéről visszavonul egy sarokba, és a nyomozásnak ebben a szakaszában végig cigarettázik, és várja a kérdéseinket, amelyeket a bűntényre vonatkozóan tehetünk fel neki, Mrs Bradfieldet szintén behívhatjuk a szobába, és tőle is kérdezősködhetünk, de mi magunk nem hagyjuk el a szobát a játékban. Ha úgy gondoltuk, eleget nyomoztunk, előadhatjuk a rejtély megoldását. Lehet, hogy érdemes egy idő után erre a szakaszra áttérni, én már csak akkor kerítettem erre sort, amikor a játékban már minden elképzelhető cselekvést végrehajtottam, és csak nem akart vége lenni sehogy sem.

Azt hiszem, ez sem egy szokványos szerkezetű, de viszonylag könnyen teljesíthető játék, ennek ellenére én egész sokáig elvoltam vele. Az egész mindössze egy szobából áll, itt kell minden nyomot felderíteni, illetve kérdezgetni a jelen lévő személyeket. Természetesen a gyilkosságot kell kinyomoznunk, ami zárt ajtók mögött történt, van ugyan egy gyanúsított, de nem sikerül rábizonyítani semmit, mert sem bizonyíték, sem tanú nem árulkodik róla. A játékmenet érdekes, mert leírásunk, L(OOK) és térképünk M(AP) van a szobáról, mozogni nem nagyon kell benne semerre, van viszont néhány ajánlott parancs, mint az E(X)AMINE, OPEN/CLOSE, LOCK/UNLOCK, fel van még sorolva a TOUCH, aminek én nem sok hasznát láttam, azon kívül, hogy az ágyon belenyúltam valami dzsuvába, értelmesek lehetnek viszont a READ és a SMELL. Bár nem sok helyen engedi a program, él még a PUSH/PULL parancs is. Amikor már úgy gondoljuk, elég bizonyítékot gyűjtöttünk, a DEDUCE paranccsal előadhatjuk a nyomozónak a verziónkat, a SAY paranccsal kell a kérdéseire válaszolnunk. Ez előtt a végső fázis előtt (is) ajánlatos menteni, mert a DEDUCE után már nem tudunk visszajutni az első játékrészbe, csak akkor, ha van mentett játékállásunk, a RESTORE paranccsal. A kérdésre adott válaszok alapján 6 pont gyűjthető, és nem kis sikerélmény, amikor mindet sikerül megszerezni végül.

Értékelés: 10 tanácsadó szakember a 10-ből

www.springthing.net/2019/play.html#TheEmptyChamber

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük